2012. június 14., csütörtök

Gondolatébresztők – második nekifutásból






Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert nem akármilyen tanári gárda pallérozott minket a gimnáziumban. 
Akinek szüksége volt rá, annak segítettél elsajátítani a szorosan vett tananyagot, de közben mindannyiunkat neveltél, érleltél, hogy az érettségi után is megálljuk helyünket. Csak most látjuk igazán, hogy míly fontos dolgokat tettél tarisznyánkba. Köszönjük.


A második Erdélyi kirándulás ’81 nyara
Gyimes fölött a hegyekben az istálló padlásán kaptunk szállást. Az ottlakók elmondása szerint egy évvel azelőtt a medve is meglátogatta az istállót, s egy marhát zsákmányolt. Utólag már úgy emlékszem, kellemes éjszakánk volt. Akkor is sok-sok élménnyel gazdagodtunk. Volt persze még tanulnivalónk is. Meggondolatlanul Francival egy nemzetiségi térképet néztünk meg Brassóba menet egy román lagziba készülő társaságban. Érdekes volt túlélni a szituációt. 

Végül még egy személyes élmény ’85 nyaráról.
A Kossuth téren találkoztunk. Mint amilyen természetesnek tűnt nekünk pár évvel korábban, hogy elhívunk közös kirándulásra, Te olyan természetesen invitáltál, hogy menjek ki akkori osztályoddal Erdélybe. Osztottam, szoroztam, szabadságot vettem ki, és vasárnap délelőtt Széken az istentiszteleten csatlakoztam hozzátok. Számomra nagyon jó kirándulás volt. Azóta is sokakkal vagyok jó viszonyban abból az osztályodból.

Péter 

Hódmezővásárhely, 2012. 06. 14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése